tisdag, januari 17, 2012

snart exploderar bomben.

Det var faktiskt ganska länge sen jag ens orkade blir riktigt jävla förbannad över idiotier som skrivs på nätet (läs: främst Facebook). Men allt som dök upp igår efter att Rolf-Göran Bengtsson fick Jerring-priset med nästan 45% (!) av rösterna + alla "skojsiga" skämt gör mig helt vansinnig. På riktigt. Det är en av Sveriges största sporter, en av världens största sporter och det förpassas till "Borde inte hästen ha fått priset, hehe?" och irriterade människor som tyckte det var orättvist samt finfina kommentarer om att de människor som utöver hästsporterna är antingen 1. små hästtjejer eller 2. homosexuella killar.

Kan. Inte. Släppa. Det.

7 kommentarer:

Linn sa...

Jag blev nästan lika irriterad när jag läste "äntligen kommer beviset på att hästsport inte är en tjejsport". Som att det kan accepteras som "sport" ordentligt nu när en man har vunnit priset. Grr.

TORGNYSDOTTER sa...

Oj. Jösses. Jag visste verkligen inget om detta. Är det så? Jag är så långt ifrån ridsport som någon människa kan bli. Jag hade aldrig hört talas om människan innan igår (erkänns). Jag hade bara så jävla roligt åt hans tal. Det var som något ur Killing-gänget. Förlåt.
Du får berätta hela sammanhanget när vi ses. Och förklara. Jag har en tendens att raljera över ALL idrott. Det är så löjligt på nåt vis.

Sofia sa...

Åh, jag förstår dig helt och hållet! Jag blev så paff (och sen arg) när jag såg första kommentaren av det slaget att jag inte ens kom för mig med att svara.

egoistiska egon sa...

Linn: Det missade jag (tur det, hade gått bananas).

Torgnysdotter: Nej men precis så. Väldigt få utanför hästsportvärlden verkar känna till honom, och det verkar då människor tolka som att det är pga att han inte presterat något alternativt att ridsport inte är en riktig sport.

Hans tal hörde jag inte, men läste att det vara katastrof. Och DET motsäger jag mig inte. Blir bara så jävla less på allt raljerande och nedvärderande så fort vi pratar om en sport där majoriteten av utövarna är tjejer.

egoistiska egon sa...

Sofia: Är fortfarande för förbannad för att kunna vara konkret nog, men försökte åtminstone hålla mig saklig igår.

Josefine sa...

Ja alltså... jag orkade inte ens kolla twitter mm igår. Kan på ett ungefär gissa hur det såg ut. Ridsport liksom. Hur många utövare som helst, hur mäktiga sporter som helst. Folk fattar ingenting. AHRG. Orkar inte säga nåt vettigt om det för jag blir bara ARG.

Johanna sa...

Väl rutet!