tisdag, juli 17, 2012

kaos.

Jag är helt slut. Vi har en bil den här veckan, och eftersom vi nu är i Stockholm ett par dagar passar vi på att göra saker med bil som är så jävla bökiga annars. Igår storhandlade vi upp halva Coop. Idag hängde vi först på Ikea och därefter köpte vi den där tvn. När vi kom hem började vi möblera om. För det var ju inte bara en tv med en helt annan form och storlek som skulle in i lägenheten, vi hade dessutom ett antal påsar från Ikea plus att vi kom hem med bilen fullproppad från mamma och pappa häromdagen. De hade nämligen rensat lite i förråden och lät mig och brorsan plocka precis vad vi ville ha. Och när mina föräldrar rensar i sina förråd blir det liksom som en sån där loppis med bara fina grejer. PLUS att det är gratis. Plus att vi hade bil. Ja, ni fattar konceptet och varför bilen blev proppfull. Anyway, runt halv sju ikväll stod jag mitt i lägenheten och bara tittade. Allt var kaos. Det var saker precis överallt. Överallt. Vi fick nämligen för oss att dessutom baxa ut bokhyllorna från ett rum och in i ett annat och då behöver vi alltså möblera om alla våra tre rum. Nu kan man åtminstone se golvet i de flesta rummen och hitta datorn i kaoset, men vi har en bra bit kvar. Men det blir nog fint. Bilder då? Jajamensan:



En gammal kista tog upp ungefär halva bagageluckan. Nu är den snygg med grönt och tjusigaste fotoboken. 


Min farfars gamla väska bor hemma hos oss nu. Just nu står den uppfälld på golvet och agerar någon slags bokhylla. 


Och så tvn då. Saker som blev uppenbara: vi behöver mer grejer på väggarna och en sideboard för att rymma allt jox. 

Nu ska jag sova. 

3 kommentarer:

Matilda sa...

Men gud vad fint det ser ut att bli sen! Helt underbart hem!

Anna Granström sa...

Det gäller att passa på - och det ser ju riktigt fint ut!

Ps. har bytt bloggportal... Var lite tvungen, dels för att familjemedlemmar hittade till min hemliga och dels för lansering av min bok. Nu är det slut på anonymiteten!

Johanna sa...

Ah vad mycket snygga saker!!