måndag, september 03, 2012

"en vinterjacka också, ganska snygg faktiskt!"

Mamma har någon slags utrensning hemma, så hon sms:ar som fasiken om olika kläder hon hittar. Mina kläder. Jag vet sen tidigare utrensningar att jag kan ha alla kläder som de sparat, för de har ju bara sparat det jag lämnade efter mig när jag flyttade 2001. 2001 hade jag precis fyllt 19, och jag minns att jag mer eller mindre hade samma storlek i kläder hela gymnasiet. Och jag kan ju fortfarande ha min studentklänning, så det betyder alltså att jag haft samma klädstorlek sen jag var sexton år eller så. Alltså. Det är nästan halva mitt liv. Det är rätt länge.

Och inte undra på att jag har svårt att slänga kläder. Vem vet om jag behöver dem om tio år liksom.

1 kommentar:

Anna Granström sa...

Jag sparar typ alla gamla kläder... Och mycket har jag faktiskt återanvänt! När jag var 16-18 var jag dock en liten 34:a, så de kläderna är körda... Men från 20 och uppåt kan jag ha än - snart 12 år! Tänk så miljövänligt att återanvända också ;)