torsdag, september 06, 2012

kära beslutsångest, när ska vi bli polare egentligen?

Här blinkar man en sväng och så 1. Köper Blondinbella en lägenhet med killen hon varit tillsammans med i tre månader 2. De förlovar sig 3. De vill anlita ett företag som ska arrangera deras bröllop inom ett år. Alltså. Jag och min beslutsångest bara gapar. Fy helvete vad härligt att bara "nu kör vi!" och så kör man. Inte för att jag just nu har behov av att köpa en lägenhet (vi bor redan ihop) eller känner ett stort behov av att gifta mig, utan mer bara attityden. Det är fint tycker jag, att våga sådär. Oavsett hur det hela går det.

3 kommentarer:

Limpy sa...

Ja, en annan ba: tänk om..

egoistiska egon sa...

Precis. Tänk om.

Colombialiv sa...

Jo, det är fint på sitt sätt. Men också lite väl... förhastat? Något mellanting känns mer rimligt.