måndag, oktober 22, 2012

milstolpe!

Jag är väldigt stel och kort i musklerna på baksidan av låren/svanken. Vet icke varför. Anyway, det har gjort att jag, trots 4 års utövande av yoga, inte kan göra vissa enkla saker. Till exempel stå med raka ben, böja mig framåt och nå golvet med händerna.

Men så händer det. Jag kör lite yoga framför tvn och plötsligt står jag där, framåtböjd med raka ben och når golvet med fingertopparna. FRAMSTEG! Och ja, jag vill tro att det är det mer frekventa yogandet (även om det är framför tvn) som gjort det här. Plus att det var kväll såklart, mycket smidigare på kvällarna. Men ändå! Blev så glad.

2 kommentarer:

Erika sa...

Jag har samma problem, med ständigt ont i ryggen som följd. Men du vet att man kan skylla på att det är för att man är lång också va :)

S.W sa...

Yes! Heja! Det är ju för övrigt en av de bästa positionerna som finns, guld att göra när ryggen är trött, man behöver energi eller jorda sig.