tisdag, september 09, 2014

vuxenkul.

Förra helgen var jag ju på Popaganda. Det var så förbannat roligt. Och välbehövligt. Klart jag gillade att lyssna på First Aid Kit och Veronika Maggio (tills jag blev akutkissnödig samt akuttrött och åkte hem mitt i spelningen), men det bästa var att få umgås med massor av vuxna vänner*. Enbart. Bara vara i en miljö där barn inte finns, prata om helt andra saker än barn. Kändes som världens energikick trots att jag dagen efter var ett vrak av trötthet. Lever fortfarande på den där dagen och kvällen, och det är inte i meningen "oj, jag är ute så sällan nu att jag måste suga på karamellen extra länge" utan att en enda dag verkligen ger så mycket att det ligger kvar länge. Utan en tanke på hur ofta de där tillfällena inträffar. Jag blev dock lite besviken (med betoning på "lite") att First Aid Kit lät lite väl mycket som en exakt kopia av deras skiva, såna spelningar är tråhåhåkiga samtidigt som jag blev positivt överraskad av Veronika Maggio. Tills jag som sagt blev kissnödig. Akut kissnödig efter att ha fött barn har en HELT annan innebörd än innan. Men allt gick bra, för den som undrade. Inget kiss i brallan, bara i bajamajan.


* Samt ha icke amningsvänliga kläder och smink. Smink!

1 kommentar:

I mitt huvud sa...

Oavsett varför, så är det så himla underbart när man upplever något som man lever på länge efteråt.