tisdag, januari 20, 2015

men hur gick det då!?!?!?!

Fattar att ni sitter som på nålar och undrar hur fan det gick när jag var ensam hemma en natt. Ber om ursäkt för dröjsmålet, men kan berätta att det gick helt jävla fantastiskt bra. Såhär såg livet ut:

15.30 satte mig på en buss, sen ett tåg, sen tunnelbana. Läste, lyssnade på dokumentär, kollade SVT play.

19.00 Hemma i lägenheten. Drog fram yogamattan och yogade ett dubbelpass eftersom jag missat lördagens i utmaningen om att yoga i trettio dagar. Lite tveksamt om det kan räknas som dubbelpass dock då jag inte gjorde så mkt av det första då det var rätt tunga magövningar för en som inte riktigt är där ännu efter förlossningen.

20.00 Åt mat. Läste. Röjde köket, plockade undan tvätt. I tyyyysssstnad.

21.00 Tappade upp ett bad, läste i badet. Duschade tills varmvattnet tog slut. Hur är det ens möjligt i en lägenhet?

22.15 Borstade tänderna utan tandkräm eftersom den var kvar på landet, kröp ner i säng och läste ut årets första bok: Eleanor & Park. Hade nog lite för höga förväntningar på den boken, den var ju inte så speciell? Helt okej och läsvärd, men inget mer än så. Kanske för att jag läste den på svenska, kanske för att jag tyckte så mycket i den där kärleken inte var realistisk.

23.15 Släckte lampan, somnade på en sekund.

06.00 Vaknade med ett ryck, kollade på klockan och insåg att jag sovit hela natten utan att vakna eller bli väckt. Somnade om.

06.45 Klev upp. Ganska pigg ändå. Och på ett fantastiskt bra humör.

3 kommentarer:

Anna Granström sa...

Men fantastiskt! Jag hade tre månaders ensamma nätter Victors första år. De var inte sådär bra direkt, ungefär runt 3h sömn per natt utpridda. Victor vaknade HELA tiden konstant. Men åter till dig: Visst är det lite skönt att ha det avklarat och att det gick BRA? Visst känns det lite som att man bestigit ett berg och typ klarar allt varje gång man gör sånna här saker?

Anna Granström sa...

Eller jaha. Jag är ju lite dum. DU VAR JU ENSAM EN NATT. Gud vad skönt!! Även det är en ganska stor sak att klara av ju. Man är ju så van vid ungen. Skönt och tomt på samma gång! Har inte haft en natt ensam hemma själv än, men nån gång så...

egoistiska egon sa...

Haha, ja jag har sovit själv med F ganska många gånger så det hade inte varit lika kul att skriva om.

Det var faktiskt oväntat lätt att sova själv. Rekommenderas!