onsdag, september 28, 2011

blaj.

Igår var jag på ett event/konferens med en massa bra människor som på något sätt sysslar med ungefär det jag sysslar med i jobbsammanhang. I alla fall, vissa av de här människorna börjar jag lära känna ganska bra, vilket egentligen är rätt förvånande då jag är mycket dålig på att mingla, prata med folk och framförallt vara mig själv när jag träffar nya människor. Inte det att jag spelar ngn annan, men jag är ofta ganska tyst, tillbakadragen och lyssnar mest. Många tror nog att jag är blyg, stel eller tråkig. Typ tvärtemot hur jag är egentligen. En av de här personerna jag börjar lära känna sa att jag blir mer och mer social för varje gång han träffar mig. Och det var väl mitt i prick. Jag vet inte hur många gånger de människorna jag väl släpper in så pass att jag blir helt avslappnad säger just att jag verkligen inte är som de först trodde. Jag vet inte vad slutsatsen är mer än att det tar så väldigt mkt energi från mig att våga vara jag att jag släpper in ganska få människor. Men jag är iaf medveten om det.

Inga kommentarer: