söndag, september 11, 2011

min kropp, vekast i universum?

Såg tio youtube-klipp som sammanfattade 9/11. Obehagligt som fan och plötsligt återkom nacksmärtorna jag haft i veckan men som jag trodde jag tränade bort igår. Plötsligt kunde jag inte ta ett andetag utan att det strålade ända upp i hörselgången. "Slappna av" är väl det man ska göra, men det är ett lika idiotiskt råd som att be en stressad person att sluta stressa. Var ganska nära panik. K bäddade ner mig i sängen med täcke, kuddar, varm vetekudde under nacken och svt play på datorn. Blev beordrad att ligga still. En timme senare är det bättre och jag sitter upp. Är mosig och känner en smula hat mot min veka kropp.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Men du - det är väl skitbra att din kropp säger till med en gång när den inte vill vara med istället för att den går och bygger upp i flera år och sen trillar samman?

egoistiska egon sa...

Det är iofs en bra poäng. Men ont gör det ju ändå.