söndag, september 11, 2011

för övrigt.

Det händer oftare och oftare att jag får frågor IRL om det är jag som skriver den här bloggen. Jag har aldrig haft ambitioner att bloggen ska vara hemlig, men jag har aktivt valt att inte koppla ihop den med mitt namn. Det är skönt att ha en blogg som inte syns om någon googlar mig, samtidigt som det skulle krävas högst ett par minuters surfande om man verkligen ville hitta bloggen. Iaf. Ni är många som läser här som känner mig i verkliga livet också. Ändå är det en märklig känsla att t ex se andra bloggare, som jag läser och de läser här, festa ihop med människor jag känner "på riktigt", som jag inte tror läser här. Eller se kommentarer från vänner/bekanta blandas med kommentarer från mig under namnet egoistiska egon i andra bloggar. Får mig att fundera hur många som jag känner som läser här som inte sagt det till mig irl. Om det finns några kan ni väl säga till? Skulle kännas bra på något sätt.

4 kommentarer:

Anne sa...

Jag läser! Men det vet du redan. Förstår känslan dock när människor plötsligt börjar prata om saker som jag endast skrivit på nätet. Lite märkligt sådär.

Johanna sa...

Ja, det är ju supermärkligt när folk bara "jo, jag vet, läste det på din blogg" när man berättar något. Känns alltid lite...snopet. Som att man slösat bort en grej att berätta genom att skriva om det först. Och ibland känner man sig lite spionerad på. Men det får väl vara okej på något sätt.

Sweden's Ford Fairlane sa...

Alltså, jag skulle knappeligen säga att jag känner dig, åtminstone inte baserat på det faktum att vi setts en gång på Sandys för en lunch (tror fan att jag är skyldig dig en lunch fortfarande, så här sju år senare), men icke desto mindre torde jag vara en av dina allra mest trogna läsare.

/M.

egoistiska egon sa...

Anne & M: Åh, jag vet att ni läser. Men TACK för att ni skriver och läser!

Johanna: Ja, alltså, vem som helst är välkommen att läsa. Har inte heller problem med de som är öppna med det, t ex "ja, det läste jag på din blogg". Men jag har haft några personer som kläckt ur sig att de läst min blogg länge, men inte berättat det för mig, aldrig kommenterat här eller irl. Det blir märkligt.