söndag, augusti 24, 2008

bara en och en halv timme kvar nu.

Söndagsångest är en relativt ny företeelse i mitt liv. Jag gör mitt bästa för att kämpa emot känslan av rastlöshet blandat med odefinierad oro och en skvätt surhet som kommer krypande framåt kvällen. Ibland lyckas jag, ibland inte. Det känns så bortkastat att gå och må lite halvkasst en halv dag av ens två lediga dagar på hela veckan. Den här helgen har jag åtminstone utnyttjat till fullo. Vet inte om det har att göra med att vi nyss hade semester, men jag har lyckats utnyttja den väl utan stressa. Vi har testat nya expansionen till Settlers, druckit Lindas fantastiska dagens, läst i solskenet på balkongen, powerwalkat, varit på mexikansk afton inklusive två flaskor tequila, försökt fotografera en snart tvååring som vägrar vara still mer än en halv sekund, vaknat utvilad och obakis, storhandlat, fotograferat i en koloniträdgård, haft fikabesök och läst ännu mer i solskenet på balkongen. Fast jag vet inte om det gör att måndagen känns mer välkommen, snarare tvärtom.

5 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

meh! Duktiga människa. Då haru ju ingen orsak till ångest! Du skulle ta en kik på min helg.

e r i k a sa...

Åh, hade också tänkt blogga om söndagsångest igår faktiskt! Men jag skippade det och spelade volleyboll i fyra timmar istället. Då gick det över. Men jag undrar vad söndagsångest eg kommer från?!

egoistiska egon sa...

torgnysdotter: ja men livet som ledig är ju bra mycket trevligare än att jobba hela dagarna.

erika: när jag pluggade hade jag aldrig några problem, men nu känns det verkligen att man måste jobba i fem dagar innan man får sova igen, eller välja själv vad man ska göra på dagarna...

Emmama sa...

Det blev ju en bra bild trots att barnet vägrade sitta still, du tar fina bilder!

egoistiska egon sa...

tack emma!