tisdag, mars 31, 2009

blir trött och fryser bara jag ser dem.

I fredags blev jag en snögubbe bara genom att gå från tunnelbanan hem. Tyckte lite synd om mig själv tills jag upptäckte att det var fotbollsturnering i snöyran utanför. Fotade stackarna. I lördags låg snön kvar, men yrde inte längre. Fotbollsturneringen var igång hela dagen. I söndags hade det börjat smälta bort, och fotbollsturneringen körde hela dagen även denna dag. Igår var all snö borta och till och med en skvätt vår i luften anades. Fotbollsturneringen pågick när jag kom hem från jobbet, fortfarande. Idag var det än mer vår, men även regn. Fotbollsturnering fortfarande, inklusive paraplyföräldrar. Jävligt mycket skönare att ej ha barn i en varm lägenhet än att uppleva ett halvår i väderväg på några få dagar ståendes på en fotbollsplan. Men jag undrar hur länge de tänker spela. Tills sommaren kommer? Typ i juli?

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Man gör nog klokt i att uppmuntra sina barn till schack och frimärken...

egoistiska egon sa...

Tänk samma tanke. Känns väldigt klokt.