onsdag, mars 25, 2009

dagens ranson.

Eftersom jag faktiskt inte åt något godis igår så fick jag idag unna mig en liten ranson. Fyra salta döskallar och fyra salta k-märken. Det höll dessutom på att bli ett litet draaaaaama i kassan. En tjurig tant trängde sig helt enkelt före mig i kön, vilket jag ignorerade. Men så gjorde jag misstaget att lägga ner min påse på bandet så den åkte fram mot kassören. VE OCH FASA! Hon skulle ju inte köpa något, så först försökte hon stoppa godispåsen från att komma ända fram till kassören, varav jag vänligt påpekade att Den stannar automatiskt där framme. Det skulle jag inte gjort. Jag fick tillbaka onda ögat och ett väsande Kan du hålla din påse! Jag ignorerade, igen. Hon höll krampaktigt i min godispåse på det rullande bandet och förklarade högt och tydligt för kassören att hon ville framföra klagomål på en dålig vara. En ost. Man förstår ju varför konsumbloggen är så populär. Skulle själv kunna skriva om några spännande historier när jag satt i kassan för sju år sedan, men det får bli en annan dag. Nu ska här jobbas och ätas saltlakrits.

7 kommentarer:

It´s all about me sa...

vilken killer för magen! Eller, jag har ju mesmage så jag kan inte äta saltlakrits.

Och det där med kassahistorier (inte kassa historier) har jag oxå gott om, haha! När jag jobbade på klädaffären i 2.5 år hade vi en bok där vi skrev upp alla galna kunder, på såsätt blev man nästan GLAD när det kom in en galning - för då fick man ju en historia som vi alla kunde skratta åt.

egoistiska egon sa...

killer? jag har satt i mig ett halvt kilo djungelvrål på en dag en gång, inga problem. man blir lite öm i gommen av allt salt bara. :)

det verkar finnas hur mycket galet folk som helst där ute, men som du säger är det ju det som underhåller när man väl sitter/står i den där jävla kassan själv.

TORGNYSDOTTER sa...

Ja alltså kassahistorier, ikeahistorier och tvättstugehistorier...
Man älskart!

egoistiska egon sa...

Man gör ju det. Tur att det finns så många!

Anonym sa...

Den bloggen kände jag inte till. Jag har nu suttit och skrattat (-tyst(!) för att junior sover) åt alla galenskaper som jag känner igen. :-D
Hur många sådana storyn har jag inte i bakfickan. Jag borde kanske anteckna dem innan jag glömmer bort dem... ;)

Malin sa...

alltså har du licens för att göra mig absurt godissugen? va va va?

egoistiska egon sa...

sussie: ja, visst är den rolig! du får skriva dina historier i din blogg ;)

malin: japp!