tisdag, april 14, 2009

men vad hoppas de på att hitta vid en sån sökning?

Skummar lite besöksstatistik och hittar att några hittat hit genom googlesökningen mvg i svenska. Det händer titt som tätt, mellan tummen och pekfingret skulle jag gissa det är den fjärdefemte vanligast googleträffen bloggen har. Jag har ändå aldrig brytt mig om att kolla var de hamnar när de söker på just den frasen. De hamnar här. Ganska kul faktiskt. Kanske är det där det näst roligaste datormeddelandet jag någonsin sett. Ohotad etta är såklart när min dator fick för sig att gå i ide.

8 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

De vanligaste sökningarna som hamnar på min blogg är:
- världens starkaste kvinna
- porr sider (sic)
- daphne leon
- knulla gummistövel (!)
Och som en dark horse senaste månaden "kan man betala räkningar på posten". Hahahaha.
Det hela vittnar väl om landets tillstånd.

Emmama sa...

Hur vet man detta, hur gor man? Jag vill veta vilka sokningar som lett folk till mig!

Kenneth Grönwall sa...

Min vanligaste sökningar som lett till min blogg:
kentson
kakrecept
fjortisar i string (otäckt)
fjortis i string (oftast nattetid, huvva)
lomhörd

Emmama: Google har en egen tjänst som är gratis och heter Google Analytics men dte finns även andra mindre avancerade. Analytivs är dock bäst...tycker jag.

egoistiska egon sa...

torgnysdotter: ahahahaha!

emma: se min killes svar. jag har tyvärr inte analytics utan ser det på länken de kommer från till min blogg. måste skaffa analytics, mycket bättre. och enklare.

k: vill du hjälpa mig att skaffa analytics? tack fina. puss. och dina fjortisar är lite läbbiga tycker jag.

egoistiska egon sa...

emma: tillägg, glömde ju skriva att jag ser det på länken de kommer från till min blogg i mitt nuvarande statistikverktyg alltså. man behöver ju ngn form av statistikverktyg för att kunna se såna grejer.

Anne sa...

bananallergi är förmodligen etta... Tätt följt av ett foto med rubriken love is a beach, med medveten "felstavning".

Kenneth Grönwall sa...

Egon: Såklart my love, det ordnar jag! Kanske ställa in för mobilbloggning med då?

egoistiska egon sa...

anne: bananallergi, det inlägget kommer jag ihåg!

k: mhm. blir fint det. :)