torsdag, april 16, 2009

skulle aldrig ha skrivit "realistiskt jobbtempo" i inlägget häromdagen.

Okej. This is my vecka so far:
Andra webbredaktören sjuk = jag har cirkus dubbelt så mycket jobb som vanligt. Webmastern är sjuk. Jag får rycka in lite där med, släcka några bränder och så vidare. Marknadsassistenten drar till Thailand idag. Jag är avis. Chefen har möten, som vanligt. Jag = marknadsavdelningen just nu. Vårt publiceringssystem krashar i tid och otid. Ungefär fjorton grejer som ska vara klara imorgon. Telefonmöte om tjugo minuter med övriga europeiska kollegor. Förhoppningsvis pratar Frankrike mycket idag, för jag brukar aldrig höra vad de säger utan kan istället jobba samtidigt. Var på seminarium imorse om hur man fortsätter vara kreativ, som ju ändå mitt jobb kräver att jag är, i den stressiga tid vi lever i. Hahahahahaha. HAHA!

5 kommentarer:

Kenneth Grönwall sa...

Andas. Jag blev fanimej andfådd :). Vi kanske ska köpa en flaska vin i kväll?

egoistiska egon sa...

Tillsammans med tvättstugan? Kan bara sluta med att alla vita kläder blir rosa. Och jag hatar ju rosa. Men fin tanke.
:)

Kenneth Grönwall sa...

Sant...hm men vill ändå påstå att det är värt det. Får väl se hur du känner i slutet av dagen då :)

It´s all about me sa...

Jag har oxå haft telefonmöte idag och försökt hänga med i danskan... Hann inte ta lunch heller. But I like it.

Jag försöker tänka som så att jag är ingen barnarbetare, eller slav på kaffefälten. Alltid något.

Men ändå, jag fattar; stress!

egoistiska egon sa...

kentson: jag tror jag skulle somna på stört. faktiskt.

annaluna: nä, precis. jag älskar mitt jobb, men den här veckan har inte varit rolig. jag är helt slut.
ang danskan, vi pratar iaf på engelska, det är skönt. däremot skriver jag ju dansk och norsk text varje dag... kan faktiskt ganska mkt nuförtiden :)

linda: där har vi det. bajs!