onsdag, september 15, 2010

new york: dag fyra.


Fjärde dagen var det galet varmt. Det var varmt alla dagar, men nu snackar vi trettio grader. I en storstad. Men det stoppade ju inte oss! Vi drog till Williamsburg, Bedford Avenue, som är mitt absoluta favoritområde i New York, och började med second hand shopping.


Fast jag shoppade inget (just då) utan fotade istället. Till exempel skor med Manhattan i bakgrunden. Älskar de här kvarteren.


Skön graffiti också. Jag upprepar igen, Williamsburg - Bedford Avenue med omnejd. Det är här man ska hänga för att få det bästa av New York. Roliga butiker, sköna fik, barer, små restauranger och kreativitet överallt. Och allt detta en enda tunnebanestation från Manhattan!


Vi sket ju i värmen men stannade för ölstopp ungefär varannan timme. Nödvändigt. Corona med citron satt fint. Sen knallade vi iväg till Chassidernas kvarter i slutet av Bedford Avenue och det var som att kliva rakt in i en film. Det var sabbat förra året och extremt lugnt och stillsamt - nu var det raka motsatsen. Men mycket mycket märkligt den här gången också. Vi fotade dock ingenting, av respekt. Det räckte med att känna sig jävligt opassande när två 180-tjejer knallade omkring i korta kjolar och somriga linnen. Min bh syntes till och med igenom.


Vi återhämtade oss från besöket och värmen med öl och sicko mycket mat (god!) på Radegast Hall & Biergarten innan vi åkte tillbaka till Manhattan. Båda helt utslagna. Somnade mycket tidigt och dagen efter vaknade jag förkyld.

Inga kommentarer: