tisdag, oktober 26, 2010

logiken?

Plockade fram vinterjackan i fredags och nu kommer ju den sitta på hela vintern eftersom det aldrig går att backa ett ta-fram-vinterjackan-beslut. Alltså vinterjacka november december januari februari mars och antagligen en bra bit in i april. Ändå känns ny vinterjacka som en onödig utgift. Den som nu används har jag ju ändå bara haft i fem vintrar, hallå? Sommarjackor däremot, de där man kan använda i juli och augusti och kanske kanske nagga lite på kanten i juni och september om man har tur, de kan man tjacka hur många som helst.

4 kommentarer:

Sus sa...

Jag har använt min vinterjacka i.. *host* nästan 2 månader redan. ;)
En gammal 2nd hand jacka som jag älskar. :) Tänkte köpa ny men gillade ingen så.. varför sätta pengar på det.
Men du har rätt i det där att man inte kan backa i det beslutet...

Matilda sa...

Haha, det finns ingen logik. Jag är precis likadan. Har dessutom kanske sex vår- och höstjackor som man bara kan använda i max tre månader om året. Fullkomligt idiotiskt egentligen.

egoistiska egon sa...

sussie, har faktiskt tänkt att kolla lite second hand så det kanske inte är lika jobbigt att köpa ny/kompletterande.

matilda: eller hur! och att man då kan tänka sig ha flera, men på vintern har man bara en.

Zanna sa...

Å, jag vet.. Precis så är det! När den är framme, är den framme. Det blir aldrig någon ny, och sommarjackorna är fler än motiverat. Exakt.
Varför?!
Fast i år är jag på jakt. En supervarm, superfin, superfyndig kappa står på att-fixa-listan. Problemet är bara att jag vet precis hur den ska se ut. Och hur den ska få mig att känna mig (lite Mad Men-tjusig så där). Det är med andra ord upplagt för reprisvinter med gammeljackan. Svart är den också förstås. Livat värre i vintermörkret.