söndag, oktober 31, 2010

saker jag gjort denna söndag.

Sovit länge.
Ätit ost.
Läst lite, med betoning på lite.
Gråtit en skvätt.
Letat möbler på blocket.
Promenerat.
Köpt varma varma vantar.
Googlat vår Thailandsstrand och fnissat lyckligt över "inga svenska dagstidningar", inte ens en bankomat och att den bästa restaurangen tydligen ligger undangömd.
Lagat linsgryta för första gången i mitt liv.
Ätit tre delicatobollar.
Färgat håret.
Packat väskan.
Pratat med mamma i telefon.
Målat naglarna.
Inte orkat redigera foton.
Inte orkat sätta upp två tavlor.

4 kommentarer:

It´s all about me sa...

men jag ser att du läser Igelkottens Elegans, den fullkomligt älskade jag! Och den genererar nog lite mer tårar...

Ps. Älskar Linsgryta.

S.W sa...

Låter som en mycket skön söndag :) Särskilt att det du inte orkade göra kom med som saker du gjorde. Det är ju fortfarande verb liksom!

TORGNYSDOTTER sa...

Jag drömde att du väntade tvillingar i natt!!
Ligger det någon som helst sanning i detta?
Huh? En typ moster vill veta.

egoistiska egon sa...

IAAM: Lär bli fler linsgrytor framöver, sjukt gött.

S.W: Ja den var rätt skön faktiskt. Tyckte inte det först, men när jag summerade den lät den väldigt fin så det var den nog också.

Torgnysdotter: Jag dementerar detta kraftigt. Om nu inte tre chokladbollar räknas som tvillingar (trillingar?).