fredag, juli 08, 2011

helsinkilajnen.

Helsingforsresan var så himla fin. Nog för att jag varit där förut, men det var annorlunda ur flera aspekter nu. Till exempel att det var ungefär trettio grader varmt och skitmysigt.

Det var även smällhett på mitt hotellrum. Trasig ventilation och jag fick en fläkt på golvet i rummet som plåster på såren. Sov som en stock. 

Efterrätter och jag är en rätt trist kombo nuförtiden, det är ungefär bara sorbet sorbet sorbet. Men det här hörrni, jävlar vad gött! Jordgubbssorbet med frozen mojito. Magi! Att jag sen rapade mynta i ett dygn gör inte så mycket.

I en gatkorsning hängde skjortor. Oväntat snyggt. 
Efter två dagars jobb, möten, restaurangbesök, takterassbesök och ett hejdå till människor jag aldrig (?) mer kommer träffa flög jag hem. 
Väl hemma upptäckte jag att den här helgen har TVÅ lördagar. Perfekt!

Inga kommentarer: