måndag, oktober 31, 2011

måndag.

Ni vet när man slänger på sig kläder på morgonen utan att riktigt titta sig i spegeln? Och sen kommer till jobbet och inser att inget av det man har på sig egentligen passar ihop? En sån dag har jag idag. Det är tre olika varianter av rött, orangea naglar, ljusbruna stövlar som inte passar till klänningen, en kofta som inte heller passar till klänningen och så en jacka på det som verkligen inte passar till klänningen. När en journalist nyss ringde och frågade om jag var på kontoret höll jag på att dö av skräck eftersom min första tanke var att han skulle skicka en fotograf hit. Men jag slapp. I morgon tänker jag kolla i spegeln innan jag går hemifrån.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, hatar när det blir så och man går och känner sig obekväm exakt hela tiden.

Mirijam sa...

Skulle precis säga samma som Johanna. fast tillägga att det hänt fler än en gång att jag smugit in på H&M och köpt någon billig trasa för att styra upp kaoset!