tisdag, december 20, 2011

hur tror ni att det gick?

Självklart gick det bra. Har jag bestämt mig för något så går det.

Först såg det ut så här, med två meter långa paket. Paketet med fotpallen till soffan fick inte plats på bild.


Sen började jag montera. Skadade vänster tumme två gånger. Råkade blöda ner delar av sofftyget, men det var på den sidan som ingen ändå ska se. Lite ledsen för att vi bara hade ett plåster med Skalman. 

Sen blev det klart! Äntligen! Möblerade lite snabbt efter hur vi hade det förut, kommer nog se annorlunda ut i framtiden. Älskar vårt soffhörn. Och just nu sitter jag där vid röda lampan. Mycket fint. Tar en öl. Fiiiint. 


2 kommentarer:

Matilda sa...

Det här påminner mig om när jag ensam skulle skruva ihop min och mitt ex:s nya sängstomme. Den vägde hur mycket som helst och klena jag orkade knappt hålla i den och skruva på samma gång.
Om det gick? Oja. Jag höll på till klockan två på natten, svor hundrasjuttio olika svordomar och förbannade mig själv. Men – det gick som sagt.
Snygg soffa för övrigt. Gillar Karlstad. (Inte bara för namnets skull.)

Johanna sa...

Åh, snyggt!