torsdag, mars 22, 2012

helt hypotetiskt.

Låt oss säga att du har en idol. En enda. Och det är en amerikansk författare. Låt oss säga att du leker fjorton år och lägger till den där författaren som vän på facebook. För skojs skull. Och att författaren tackar ja och ni är vänner. Låt oss säga att det går ett år eller så. Låt oss säga att du sitter med facebook öppet i en paus på en konferens och plötsligt ser ett chatfönster öppna sig och att det är den där författaren som skriver. Till dig. Bara till dig. Och han säger att han är i Stockholm idag för att medverka i ett tv-program som heter Skavlan men att han inte känner ngn i Sthlm och gärna tar sällskap för en drink sen. Låt oss säga att du dör av chock men självklart svarar att du gärna ses. Låt oss säga att han tycker du kan ta med dig ett par vänner och ni bestämmer att ni ska ses efter inspelningen vid hans hotell. Ni bestämmer tid och du informerar dina bokklubbsvänner som ska följa med och som är lika chockade och glada och allt är helt galet. Låt oss säga att du sen får ett nytt meddelande att han inte kan pga middag med alla som medverkar i Skavlan men att han ber så mkt om ursäkt och att han gärna ses när han kommer tillbaka om ett par månader.

Mvh
Fjorton år och fortfarande i chock, men som kommer kolla Skavlan imorgon. Och som fortfarande ler bara av tanken på att ha konverserat med sin idol.

15 kommentarer:

Jenny sa...

Jag gråter nästan bara av tänka på det. vi kommer sitta på ålderdomshemmet och 'minns du när...'.

Colombialiv sa...

OMG!!!
Vem?

anydaynow sa...

Verkligen OMG!!!

egoistiska egon sa...

OMG.

Rätt ord.

Cinderalley sa...

Ja, VEM??

Nyfiken Alltid sa...

Åh, choken, glädjen, pankiken! Vilken upplevelse. Tanken att chatta med en författare skulle göra mig livrädd

egoistiska egon sa...

Det var ingen mindre än James Frey!

Johanna sa...

Aah, det här är så sjukt!! Och att det började SÅ, att HAN SKREV TILL DIG PÅ FACEBOOK! Jävlar vad coolt.

Och tänk om det blir av om några månader.. verkar ju så (!)

Johanna sa...

Alltså jag hoppas verkligen att ni får träffa honom, det är ni så värda hela bunten.

Camilla sa...

Wow! Så himla häftigt! Coolt!

Duktiga Tjejen sa...

Fuck! James Frey! fattade det redan av inlägget och blev sjukt avis. Fan vad ballt.

Håller tummen hårt för en nästa gång... Önskar att jag fick haka. Kaske måste adda honom som vän på FB nu bara för det;)

Towe sa...

Men alltså jag dör på detta! Gissade James Frey efter några rader men tänkte sen nej så kan det ju inte vara och så är det det!!

egoistiska egon sa...

Jag fattar nog faktiskt fortfarande inte att det faktiskt hände.

nostalgifabriken sa...

det . är så. jävla. mäktigt.

Jojjo sa...

Alltså du skulle kunna sälja din vänskap för pengar vid nästa tillfälle han kommer. James Fucking Frey! Jag skulle ge dig min arm för att få följa med även om jag troligen skulle bli starstruck och inte kunna säga ett enda ord när jag väl satt där. Riktigt, riktigt coolt!