fredag, mars 09, 2012

"sväng höger" gastar gps:en, "jag ska!" gastar jag tillbaka.

Sov som en stock inatt. Det var lite oväntat eftersom vi skulle hämta ut hyrbilen imorse. Vi fick en ful hyrbil. Den ser ut som en hund och jag ogillar modellen. Men vad gör väl det, det är en hyrbil och den fungerar finfint.

Vi blev kompisar med GPS:en och rattade iväg. Alltså: JAG KÖRDE BIL I SAN FRANCISCO. Har aldrig ens kört bil i Stockholms innerstad förut. Och det gick bra! Jag fnissade när vi körde över Golden Gate. Sen kollade vi utsikt och besökte Muir Woods som gav flashbacks till det naturreservat jag själv vuxit upp vid. Aldrig sett det som vackert eftersom jag bokstavligt talat bott ett stenkast ifrån. Nu tycker jag det är vansinnigt vackert och det var även Muir Woods. Och ja, träden är en skvätt större här än hemma.
Vi rattade vidare till Yountville och åt svindyr, men god, lunch. Efterrättskaffe på en bänk i strålande solsken tills vi smälte bort. Skröt lite om hur bra bilkörningen gått, hur smiiidigt allt fungerade. Det skulle jag icke gjort. Sen blev det lite kalabalik när vi försökte hitta en specifik vingård och det var helt omöjligt. Ville slänga GPS:en i vindrutan. Vi vände totalt fyra eller fem gånger på en sjukt trafikerad väg. Aldrig varit med om mer trafik. Men vi kom fram till vingården och K fick dricka vin. Kul för honom! Men ja, jag visste ju vad jag gett mig in på. Nu är vi på hotellet i Sonoma och ska strax kila iväg och äta på en restaurang jag bokat. Tydligen ska den vara jähähättebra. Vi får la se. Är mest intresserad av att dricka vin och lugna nerverna en skvätt.

Och om ni undrar varför jag ser så påpälsad ut är det för att min rygg fortfarande är kocko och jag behöver vara varm.

3 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

"when possible, make a legal u-turn" fick vi från gps:en HELA tiden på Puerto Rico, haha. I SF gick det lättare.

Är ni i Sonoma eller Sonora? Min kusin gifte sig jättegärna Snonora och mamma sa att den lilla byn var sjukt vacker (vi sov i en annan guldgrävar-by bredvid).

Ni skulle se träden i Red Wood, ännu mäktigare och häftigare än Muir Woods! Och gratis och inga människor. Men Muir Woods är ju ballt det med. Så stort...

Är lite avis på er som är där just nu!

Hinner ni med Highway 1 också?

nostalgifabriken sa...

påpälsad? eh, tänk på att det fortfarande är VINTER här. ni ser ut att ha det sjukt härligt och hälsa ryggen att den får skärpa sig!

Johanna sa...

Å det ser helt underbart ut. Sjukt konstig bilmodell dock...haha. Och jag älskar att det blev hyrbil för er till slut, minns när du bara "tips på saker man kan göra UTAN bil tack" och alla (inkl jag) bara "men alltså, hyr bil, gör det gör det" och du bara "neeej".

Och nu så går det alldeles galant! Alla bilder här och på instagram ser underbara ut, man blir väldigt sugen på att vara på semester nu :)