lördag, oktober 11, 2014

skitkall vinter, bring it on!

Till viss del inspirerad av Blondinbella (japp) vågade jag försöka pruta idag. Det gick åt helvete. Hade provat ut ett par vinterskor i en Ecco-butik (Ja, mina fötter är så himla ömma efter graviditeten att jag måste ha sköna skor och plötsligt är dessutom ecco-skor ganska snygga. Har jag blivit tant?) men samtidigt sett att jag kunde köpa samma skor online för 10% mindre. Så jag tog mod till mig och frågade vad hon kunde göra på priset. Inte ett jävla skit var svaret, fast i lite mindre svordomsaktiga ordalag. Berättade att jag då tänkte köpa dem online istället och köpte endast ett par sulor. Känner mig stolt över detta på något sätt. Är vanligtvis ganska feg och försöker vara snäll kund istället för att tänka på mig själv och min egen plånbok. Förutom den gången i Tunisien då jag prutade så jävligt att den stackars killen som försökte sälja mig porslin vände sig till K och bad honom förklara för mig att jag inte kunde få köpa något för ett pris som låg under hans inköpspris. Jag köpte inget där heller.

3 kommentarer:

Erika sa...

Jaha, så de onda fötterna man skaffade sig får man fortsätta att dras med?! Suck!!

Peppe sa...

men Ecco HAR blivit snygga. Lovar!

Sign en annan potentiell tant

egoistiska egon sa...

Erika: Iaf mina... Högst irriterande!

Peppe: TACK FÖR STÖD, FELLOW TANT.