måndag, januari 18, 2016

vecka tre.

Jaha, måndagen är nästan över men det är ju ändå RAFFLANDE spännande att veta vad jag ska göra denna veckan, eller hur? Visste väl det.

Måndag. Lämnade på förskolan och sen jobbade jag. Är fortfarande ny på jobbet men lär mig cirka tretusen grejer varje dag, vilket känns fint. Hatar att vara ny, samtidigt som det är en härlig kick när man sen känner att det går bra. Ska se ett avsnitt av The Americans strax tror jag.

Tisdag. Möten och måste förbereda en jävla massa saker. Ska hämta på förskolan, laga middag och hinna träna. Packa väskan. Duscha också. Viktigt att komma ihåg.

Onsdag. Flyger till Oslo och har möten på kontoret hela dagen. På kvällen är det middag med mina kollegor där, gillar sånt.

Torsdag. Ska hänga hos våra byråer hela dagen. Flyger sent flyg hem så jag är väl hemma igen runt 21 eller så. Man blir lite knäpp under jobbresor tycker jag, det blir så jävla extremt mycket jobb-jobb-jobb och sen kommer man hem och är trött som en klubbad säl och lite dum i huvudet.

Fredag. Ska båda hämta och lämna på förskolan och hinna med fem möten däremellan. JORÅSÅATTE. Det blir bra. Mysa med familjen och packa lite på kvällen.

Lördag. Hämta bil sju trettio, packa in familjen, köra till mamma & pappa på landet, ha kalas för mitt brorsbarn. Vi ska sova kvar allihopa, vilket blir väldigt intressant ur en logistisk aspekt. Mina föräldrar bor i ett hus på typ 100 kvadratmeter och sjukt dålig planlösning, plus en friggebod på 12 kvadratmeter. Sex vuxna och fyra barn ska snarka ikapp. Mamma tycker detta kommer bli "jättebra!"

Söndag. Packa ihop, köra hem. Kanske hinna storhandla, behöver träna. Slappa lite också, kan man ju hoppas.

Sjukt fullspäckad vecka, kommer behöva semester veckan efter. Men det går väl inte.

Inga kommentarer: