måndag, augusti 07, 2006

flipflopjakt.

Hela stan har slut på flipflops. Eller så är det väl snarare så att de helt enkelt har plockats bort från hyllorna. Men de fanns ju där bara för någon vecka sen? Det är inte ens mitten av augusti, det är 30 grader varmt ute och det finns inte ett enda par flipflops att köpa. Det vill säga om man inte vill lägga ner 300 spänn på ett par eller ha såna med tyg i sulan. Jag vill ha ett par hederliga gamla flipflops, och det är omöjligt att hitta. Får dras med mina gamla jag köpte i Barcelona för två år sen tills vi kommer ner till Tunisien och ser om det finns några att köpa där. Det känns som ett väldigt absurt i-landsproblem, men just nu är det faktiskt ganska tungt.

Andra i-landsproblem man kan förknippa med att åka på charter (den första i mitt liv, så jag är faktiskt lite stolt) är att välja ut vilken solskyddsfaktor man ska ha. 10? 15? En 15 och en 6? Dyrt som fan är det i vilket fall som helst. Jag shoppade loss lite på apoteket idag och kom ut 366 kronor fattigare. Solstift, solskyddspray, aftersun-lotion, tamponger, ipren, diarrépiller och resorb. Förhoppningsvis lär jag nu överleva. På onsdag ska vi dessutom sticka nålar i våra armar eftersom vi hellre gör det än testar hur det är att ha gulsot. Vilket projekt att åka på charter!

3 kommentarer:

Visa Lisa sa...

De kanske inte är snyggast, men man kan göra om dem genom att slita av alla eller några väl valda av blommorna - Kolla på Lagerhaus!!!
Och ha det Bästastastast i Tunisien. Det är alla världens turturduvor värda. Särskilt du.

egoistiska egon sa...

tack för tipset! just nu kan jag visserligen ha i stort sett hur fula som helst, bara det är ett par gamla hederliga. helt absurt svårt att hitta!

It´s all about me sa...

jag skulle nog ta 45+...faktiskt..och 15+ på kanske benen och så där man inte bränner sig..ryggen etc..men 15+ och 6+ är ju NADA om man ska på afrikansk charter!