torsdag, augusti 10, 2006

resfeber.nu

Jättefin klänning på Drottninggatan som var billig, men inte så billig att jag kan köpa just nu, precis efter den grillade korven i fullkornsbrödet jag inte bad om och en mer päron. Alla skobutiker i Sergelgången och fina skor i favoritVagaBond-butiken som skulle vara snygga i höst och billiga, men inte så billiga att jag kan köpa just nu. Solskyddsfaktorstubklämmande eftersom jag har ångest över vilken solskyddsfaktor vi ska ha med oss. Fånigt. Otroligt fånigt. Skor på Åhléns. Skor i alla butiker längs hela Drottninggatan. Skor i alla butiker längs hela Kungsgatan. Skor på NK. Skor på Biblioteksgatan. Det brände i mina skor av värme och någon måtta får det vara. Resultatet av flipflopjakten ger noll flipflops, brännande fötter, sendrag i vad och sendrag i tå till alldeles nyss. Vatten i stora glas och zappande på tv, äntligen, eftersom det går att använda min gamla fjärrkontroll till den nya gamla tvn. Bloggläsande och avundsjuka på alla som skriver så jävla bra och vafan ska det bli av mig. Tio sidor till i forumet om Tunisien. Har hunnit drygt tjugo av drygt trettio nu. Och vi kommer dö av värmeslag och bränna sönder oss av solen och maneter och bli magsjuka och inte hitta någonstans att äta och så är flygplansstolarna obekväma. Disk. Otroligt Antikt är slut och mamma och pappas heliga tvstund är över. Ringa och önska trevlig resa till Värmland på släktkalaset vi tackat nej till och berätta att det är vattenläcka i taket på toaletten. Pappa orolig. Jag har börjat få resfeber. Mycket.

1 kommentar:

Kenneth Grönwall sa...

Hahaha men vid den här tiden på tisdag kommer du glömma allt det där och vara lite smått salongsberusad och lycklig. Det kan jag lova :)