tisdag, augusti 08, 2006

ingen tiptop TipTop.

Något måste väl ske för att jag ska förtjäna att åka på riktig ordentlig semester. Så förutom att jag har magkatarr och antagligen en vattenläcka i badrummet hade jag idag turen att få en defekt TipTop. När jag rotade i frysen på seveneleven samtidigt som jag pratade med K i mobilen hann jag tänka att jag måste ta en som verkar rak upptill. De senaste tio jag ätit har alla varit sneda, och det stör mig. Så jag greppade efter en rak, betalade och påbörjade min dagliga lunchpromenad runt Nytorgskvarteren. Det var ett stort misstag att känna efter. Nog var den rak allt, men hade i stort sett inga rispuffar. Liten överdel. Halvsmält, hur den nu kunde vara det. Chokladen i mitten av glassen var obefintlig. När jag väl kom ner till struten så hade glassen gått av. Massor med choklad på fingrarna fick jag också. Så om ni såg någon traska förbi Koh Phangan runt lunch slickandes på fingrarna så var det jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, men ditt e mkt snyggare :) Ååh så gott med Tip top!

Anonym sa...

Alla mina försök till nya tip top har varit misslyckade. De är helt enkelt inte som förr.