torsdag, januari 18, 2007

konsten att slappna av.

Jag stiger i popularitet bland cheferna på jobbet. Igår kallade redaktionschefen mitt förslag för Genidrag! och när min idé nu är genomförd verkar det vara mer eller mindre succé. Tycker om att göra bra saker. Annars har jag mest varit jävligt trött, grinig, slutkörd och matt. Försökt bota det hela med jobb, promenader i Vinterviken med Kudden och hans mamma, sömn och film (The Squid and The Whale kan rekommenderas!). Inget verkar dock hjälpa, så vi drar till Roslagen om ett par timmar. Kan inte beskriva med ord hur skönt det ska bli. Att vara ledig, ta det lugnt och vara avslappnad i Stockholm är inte direkt min starka sida.

Idag registrerade jag och T oss inför vårterminen. Med tanke på de senaste årens extremt struliga registreringar så kan jag fortfarande inte riktigt tro att det gick så smidigt som det gick. Det verkar som att vi, efter tre terminers spridda kurser, bara är ett tiotal personer kvar i klassen. Jag tror jag tycker det är bra. Att bestämma ämne för c-uppsats lär däremot bli svårare. Men det visar sig. Nu ska jag faktiskt ha lite ledigt, både från jobb och skola, i åtminstone ett par dagar. Ingen alkohol ska det blir heller, i söndags var jag så bakfull att fingrar i halsen var ett måste för att överleva. Och om det var någon som såg ett okänt barn som stod och skrek VAKNA! HALLÅ VAKNA! framför en sovande person på tunnelbanan i fredags mot Ropsten så var personen jag. Ungen har jag ingen aning om vem det var.

3 kommentarer:

Chris sa...

tänkte bara lite kort säga:

din kommentar på davids blogg om ironiserande som till slut inte ens kan tolkas som det om man så ansträngde sig tills halsen sprack är klockren. det går inte att försvara sig och ursäkta sig genom halvironi i all evighet. hur väl det stämmer in på mannen ifråga vet jag inte, men på andra i bloggosfären absolut.

tack för att du satte ord på min morgons vaga tanke. du är grym.

puss.

egoistiska egon sa...

TACK! och du är inte så dum du heller, minst sagt. :)

Kerstin sa...

Vilken oerhörd skön känsla då man får cred av sina chefer. Heja - bra jobbat. Och jag har nog tänkt att se The Squid and The Whale ikväll. Tjoho. Puss.