onsdag, januari 10, 2007

the science of sleep.

Vi var på bio igår och såg The Science of Sleep. Samma regissör som bland annat gjort Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Skön film! Kanske inget för den som gillar action eller highschool-komedier, men det hade ni nog redan listat ut. Filmen är, ovanligt nog, bara drygt en och en halv timme lång vilket är helt perfekt. Själva handlingen, ung kille kan inte skilja på dröm och verklighet och blir kär i sin granne, är kanske inte den starkaste, men hela filmen är fin både för ögat och själen. Tro dock inte att det är någon ny Eternal Sunshine, så långt räcker den tyvärr icke.

Hämtade ut boken idag också. Det tog sin lilla tid att få hem den eftersom Bokus meddelade att de bytte leverantör och därmed makulerade min order samt höjde priset med typ 50%, så jag beställde den på annat håll istället. Kommer bli finfin läsning i vår.

8 kommentarer:

It´s all about me sa...

så den på bio i november! FIN! Älskar ju som alla vet Garcia Bernal oxå;)

egoistiska egon sa...

nej det visste jag inte att du gjorde. men bra det är han.

Kerstin sa...

Ja, jag såg trailern för den - är lite sugen faktiskt.

a spoonful of mint sa...

Åh, den vill jag se!! Gillade ju "sunshine..."

It´s all about me sa...

aha; jag har älskat honom sedan AMORES PERROS som jag såg år 2000. Har haft bilder i min blogg på honom...*slurp* Han är inte bara snygg, han är BRA oxå;) Har du set andra filmer med honom? KAn tipsa om Amores Perros (älskade hundar) och TU MAMA TAMBIEN (Dn morsa också!) om du ej sett dem. Båda filmerna har fått pris, är av samma regissör.

egoistiska egon sa...

kerstin & yeh-yeh girl: se den! men som sagt, den lever inte riktigt upp till Eternal Sunshine..

annaluna: jag tror att du har blandat ihop regissiören för ex amorres perros, 21 grams och babel. han som gjort den här filmen gjorde eternal sunshine och är i grunden en musikvideoregissör (massive attack, björk etc).

It´s all about me sa...

nejnejnej, du missuppfattade mig; jag menade att Amores Perros och Y tu mama tambien hade samma regissör!!! Och att de båda var med Garcia Bernal! Vet vem som regisserade The siences of sleep, har full koll!! Babel och 21 gram har jag inte ens skrivit om:)

egoistiska egon sa...

aha, jag tänkte på regissör hela tiden eftersom jag skrev om det i inlägget :)