tisdag, april 03, 2007

egon goes shopaholic.

I lördags fick jag syn på dessa röda skor som var mycket snyggare på foten än på hyllan. I söndags provade min fot dem för andra gången och jag tänkte Jag köper dem, de är coola! Sen kom vi på att tillsammans med till exempel mina fina gröna tröjor och färgglada linnen kommer jag se ut som Robban Broberg. Inget köp. Provade vårjacka efter vårjacka som inte passade tills jag hittade en beige på Åhléns som passade. Eller? Jo. Nä. Eller? Något är konstigt. Finns den i svart? Den var slut. Men den passar ju. Nä. Jo. Eller? Inget köp. Testade igen igår och tyckte att den satt ju väldigt bra. Köpte. Provade hemma. Den satt ju icke bra. Svart skulle vara snyggare. Svart fanns inte på stora Åhléns, Fridhemsplan, Östermalmstorg eller Odenplan. Så, jag lämnade tillbaka den på sistnämnda ställe idag. Köpte istället Dove Summer Glow för ansiktet. Reklamen har verkligen gjort sitt till på min hjärna. Har aldrig solat solarium eller ens testat brun utan sol vilket gör att detta var ett stort steg. Nu inser jag ju att det verkar som att varenda jävel solar solarium eller använder någon form av solbränneförstärkande kräm, vilket gör att det inte är så konstigt att jag alltid har känt mig väldigt likblek. Kanske kommer jag nu att känna mig mindre död, kanske kommer jag att se ut som en fläckig kines. Men då får det väl vara så då. Efter fyra dagar tyckte K att Skönt, nu har du ju fått köpa något i alla fall, och det är väl det som är huvudsaken antar jag.

5 kommentarer:

Frederick sa...

De var snygga. Angel. Bara det kan ju få en att köpa skon. Skorna. Synd att de inte passade till garderoben. De finns ju i svart, men det är ju inte riktigt samma sak.
Efter ett spinningpass och jag står i duschen känns det som alla solar solarium eller konstant är på solsemester. Det är bara jag som ser grå-grön-blek ut. Och då känns det som alla tittar och undrar vilken sten jag legat under i vinter... Fast då skulle ju inte ens Dove Summer Glow för ansiktet rädda/hjälpa mig.

egoistiska egon sa...

De var inte alls lika snygga i svart, eller vitt, eller blått som också fanns. Tyvärr!
Dove Summer Glow finns även för KROPPEN! Spring och köp!

Matilda sa...

Så där är jag också när jag blir shopaholic. Jag tycker att det är så skönt att jag fick köpa NÅGOT när jag har behov att få lite artificiell lycka. =) Skitsamma sen om det är en toaborste!

egoistiska egon sa...

exakt, ibland känner jag mig tillfredsställd bara jag får köpa lite mjölk.

Anonym sa...

Jag älskar Dove ´s summer glow.. jag använder den för kroppen även i ansiktet o jag har faktiskt inte blivit konstigt brun eller fläckig. :) Däremot så har jag känt mig 1000 ggr fräschare i vinter än jag gjort andra vintrar.. o inget dåligt samvete för att jag solat för mkt på någon dyr utlandsresa. :)