måndag, juli 23, 2007

avslutning på sommarens helgturné.

En klänning att ha på bröllop var ju inte det lättaste att hitta. Men det gick tillslut, mycket tack vare den fina lönen jag fick i juni. Snortight satt den, och sitter, så jag fick införskaffa dyra trosor utan sömmar för att sudda ut gränserna mellan mage, love handles, rumpa och lår. Det ser ju ut som att de bara klippt av en bit tyg tyckte K. Precis. Ju mindre jobb, desto dyrare? Men jag var nöjd. Ända tills vi klev ur bilen vid kyrkan i lördags. Det första jag ser är min klänning, fast på en annan bröllopsgäst. Roligt.

Något som däremot var fantatiskt roligt var bröllopet. Ett halvt paket ipren i kroppen, fri bar, otroligt vackert brudpar, strålande solsken, hav och en fin blandning av människor jag inte alls kände innan var tydligen ett vinnande koncept. Klockan 01 stängdes strömmen av i lokalen vi var i för att inte störa grannarna, och allt fortsatte i skenet av levande ljus. Jag svepte såna där goda drinkar med bär på löpande band.

Vi skulle unna oss taxi hem någon timme senare. På små små orter kan det hända att det bara finns två taxibilar en lördagkväll, och det kan hända att båda dessa befinner sig i den lilla orten ett par mil bredvid. Så vi gick hem, en nätt promenad på drygt en halvtimme. Det var skitkallt i klänning utan strumpbyxor eller kofta. Söta K gav mig hans kavaj. Jag frös ändå. Söta K gav mig hans kostymbyxor. Han fick bära min handväska som tack. Vi försökte lifta istället. Jag i klänning, kostymbyxor och kavaj. K i kalsonger, skjorta, slips och handväska.
Ingen stannade.

15 kommentarer:

k sa...

Fantastisk FANTASTISK bild!

Jenny sa...

Åh, vad bra att det gick bra på bröllopet, hoppas att nästa blir lika bra. Och Madeira - det var ju där jag var!

egoistiska egon sa...

k: tack, men som vanligt är det min k (inte du alltså ;)) som varit fotograf. jag gör mitt bästa för att nå upp i hans klass, men lyckas fan aldrig. ha!

jenny: tack! jag tror nästa blir bra det med, men på ett annat sätt. bra mycket mindre alkohol till exempel...

men var det? då måste du ju tipsa mig om allt!

sara sa...

bröllop är de allra bästa festerna. folk är alltid glada, det är sällan folk som "tar det lugnt för att jag ska jobba imorgon" alt. blir aspackade och börjar slåss för att folk är solidariska med bröllopsparet och vill ha kul! fram för fler bröllop!!

Verbal Kint sa...

Och ingen stannade och ville ge er lift...? Trångsynta människor.
Vill gärna tro att jag hade gett er lift.
Vacker bild. Håller med Sara; bröllop ÄR kul.

Anonym sa...

Haha, varför tog ni inte en bild på det med.. i er fina utstyrsel.
otroligt vacker bild här brevid!!

Anne sa...

lovely, och vilken bra karl. Ipren i förebyggande syfte? Jag har till slut också fått tag i en bröllopsklänning men jag måste köpa ett rött skärp till. leta leta.

egoistiska egon sa...

sara: det har du rätt i! det var mitt första bröllop som jag minns, så jag har inte så stor erfarenhet. men alla var verkligen helt lyckliga och glada.

verbal kint: verkligen trångsynt!

sussie: vi tog bilder ;) men jag vågar fan inte lägga upp dem, hehe.

anne: han är den bästa! inte ipren i förebyggande, jag hatar mensvärk... hur ser din klänning ut?

Jenny sa...

Well... stanna inte vaken i pianobarer och bli raggad på av äldre män... annars: vi åkte typ lite båt, gick lite i bergen, men stannade mest på hotellet och fick spabehandlingar och blev bortskämda.

egoistiska egon sa...

låter fint tycker jag. var det dyrt?

Anonym sa...

oh vilken bild. och vilken bild av er i liftartagen jag ser framför mig dessutom.

löve.

TORGNYSDOTTER sa...

...men, hun, jag såg bilden på klänningarna och du bar den snyggast. Och det gills;-)

It´s all about me sa...

skitfin bild; Hade tänkt fråga om du tog den men såg sen att K tagit den. Han är grym!

egoistiska egon sa...

christina: haha, ja vi lyckades ju faktiskt ta kort på oss själva under tiden, men det ska nog inte visas offentligt ;)

sara: men tack!

annaluna: ja, han är ruskigt duktig. så var han bröllopsfotograf också :)

Lala Bing sa...

Hihi, vilken syn ni måste ha varit:D