tisdag, juli 03, 2007

juli är ingen semestermånad.

Tre specifika saker gör mig kreativ.
1. Nystädat hem (mitt hem)
2. Befinna mig där det finns gräs och träd som helst inte är planterade
3. Bra musik, helst i hörlurar
Eftersom en majoritet av min familj är nördar när det gäller stereoprylar har jag det helt okej ställt med musikförmedlingsutrustning här hemma. Värre är det när jag vill lyssna utanför hemmet. Det är rätt idiotiskt. Jag lyssnar på min ipod minst ett par timmar varje dag, och ändå har jag haft de sketna följer-med-när-man-köper-lurarna i ett och ett halvt år nu. Jag har tyvärr vant mig vid att musikkvaliteten verkligen inte har varit den bästa. Men efter en diskussion på jobbet häromveckan införskaffades fina lurar som har tagit allt till nya höjder. Tidigare varit lite motståndare till Koss Porta Pro-lurarna, mest för att varenda kotte har dem. Så testade jag ett par och blev kär. Tunnelbaneresorna har blivit om möjligt ännu bättre. Tillfällena då jag måste stänga in mig ljudmässigt för att kunna koncentrera mig på jobbet har blivit en fröjd. Idag har jag haft möten i 5h, så länge att Alice Timander hann dö. Det är så mycket som ska göras innan sommaren är slut och projekten är extremt viktiga och Nu kan det bli en hel del övertid. Jag kommer vara tvungen att använda musiken som koncentrationsmedel väldigt ofta, och det känns hur fint som helst. Ur den aspekten gör det inget att det är långt till semester.

4 kommentarer:

Anne sa...

Nystädat hem är lugnande. Speciellt nystädat hem med bra musik till.Träden vet jag inte förstås. Räknas någon slags planta på balkongen?

egoistiska egon sa...

Ja, den kombinationen är bra. Planta på balkongen är ok, men den äkta varan är bättre ur kreativitetsperspektiv :)

Anonym sa...

Jag gillar också nystädat hem! Och nu har vi likadana hörlurar! Vi är antagligen tvillingar fast vi inte vet om det!

egoistiska egon sa...

Klart vi är tvillingar, vi jobbar ju praktiskt taget på samma ställe också ;)