söndag, mars 16, 2008

borta bra gör hemma ännu bättre.

De senaste två jobbveckorna har slitit hårt på min stressnerv. Har ingen annan att skylla på än mig själv, men jag är fortfarande en rookie när det gäller vissa typer av situationer som uppstår i jobbsammanhang. Påsken är efterlängtad. Vi ska bara vara hemma. I fyra dagar. Vi har inte varit lediga hemma mer än två dagar i taget sen vi flyttade in, för snart ett år sen. Apropå att inte vara hemma så bokade vi i fredags ännu en resa för ungefär inga pengar alls. Börjar minst sagt ta igen allt det där jag aldrig reste under min uppväxt. I december var det Paris, i februari Berlin, i maj blir det Wien och i juni Italien. Till hösten blir det förhoppningsvis en resa längre bort än bara Europa. Så ur ressynvinkel är mitt jobb perfekt. Det är bra på många andra sätt också, men just nu önskar jag att det inte var måndag imorgon.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Är också sugen på att dra till de europeiska storstäderna, men i och med att vi bygger hus finns varken tid eller pengar till det. Tyvärr.

Men jag ser fram emot att få läsa dina sköna reseberättelser! Som kompensation.

egoistiska egon sa...

förstår det, det blir ju en prioriteringsfråga. för vår del har jag fått så bra erbjudanden att det knappt går att tacka nej till + extremt billigt boende. då behöver det inte bli så dyrt + att vi prioriterar att resa nu när möjligt. men om vi hade ett hus att bygga skulle jag nog prioritera det ;) lovar att skriva om det sen!