torsdag, mars 20, 2008

lördagsnatten direkt.

Det var fredagskänsla på jobbet redan igår. Jag har dock mycket kvar att göra, som vanligt. Upplyftande är dock att jag kasserat in löneförhöjning samt en veckas extra semester. Plus att jag hittade det bästa skälet till att inte använda översättningsverktyg av typen Babel Fish:

”New York City (som ge någon ett smeknamn den stora Apple) är hemmet av tider kvadrerar, New York det Stock utbytet och plaggområdet. Dubbat med dyrt shoppar, och Broadway och av Broadway theaters och kulturella venues, New York City är hemmet till Rockefeller centrerar och Rockettesen. Många knyter kontakt televisionen posterar framläggas direkt från olika studios, den inklusive lördagnatten direkt som har luftat efter 1975. Berömda tourist dragningar är statuen av Liberty och den Ellis ön. News York City baseballlaget är New York Yankees. ”

Nu ska jag försöka jobba undan det värsta och sen ta en shoppingtur på stan. Det är jag värd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du har en långhelg som oss andra att se fram emot :) Jobbar själv till 17 idag vilket känns lite halvsegt men sen är det som sagt ledigt i 4 dagar! Jippi :)

Kram!

egoistiska egon sa...

jessica: tack, det har jag!

linda: tack :)