fredag, maj 23, 2008

flygande grisen.

Det är inte ofta jag skriver om mitt arbete. Men idag tänkte jag göra det. För idag är det fredag och fredagar är alltid roligt, så då känns jobbet extra kul och därför känns det jag gjort idag väldigt roligt.

Här är ett axplock av vad jag åstakommit idag:

- Htmlat och copypastat fram nytt innehåll på en av våra sajter.
- Producerat två banners.
- Gjort ett tävlingsformulär för en intern vadslagningstävling.

Kvar att göra är att:
- Sammanställa nyhetsbrev på två olika språk, copypaste tillsammans med lite kod. Typ.
- Leta upp några nya foton att använda till ett kommande projekt.

Fan, det låter ju tråkigare än vad det är. Måste ju medge att mina arbetsuppgifter vanligtvis består att producera text eller leta fram foton och jobba i photoshop. Men en fredag är det enklare för hjärnan med copypaste än att producera text. Faktiskt.

Jahaja. Då vet ni det. Trevlig helg!

Ps. Bilden har överhuvudtaget inget med texten att göra. Det är en tjej som försöker fånga en gris med vingar helt enkelt. No more, no less.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, härliga Yppenplatz med sina flygande svon ;-) Var på Kent och åt igen häromdagen, kära hjärtanes så gott det var!

Kul att vi har typ samma arbetsuppgifter! Ännu roligare för dig att du tjänar pengar på det. Hihi.

Anonym sa...

Svon? Menade svin :-)

mimmi sa...

Haha trodde svon var gris på tyska:)

Anonym sa...

Haha, nej gris heter Schwein! :-)

egoistiska egon sa...

haha, blev också fundersam där över "svon" ett kort tag. blev skitsugen att käka på kent nu! och japps, det är alltid en fördel att tjäna pengar :)

Anne sa...

och bilden går i matchande grönt dessutom. låter som en ganska bra dag ändå.

Anonym sa...

Svon förföljer mig. Idag skulle jag skriva "ein Projekt von youngCaritas" och skrev "ein Projekt svon youngCaritas". Då är det dags att packa ihop för dagen :-)