torsdag, maj 08, 2008

idag är ingen vanlig dag.

Klockan 00:01 ringde världens finaste människa och sjöng ”Ja må hon leva!” på väg hem från en annan after work än den jag tidigare var på. Klockan 05:45 vaknar jag av samma melodi igen, fast den här gången stod han vid sängkanten med nybakta scones, nybryggd (?) latte och min favoritsmoothie och ett paket innehållandes en iPod Shuffle. Så kom jag till jobbet och här fanns en finfin bukett med blommor på mitt skrivbord med ett egetritat kort från de närmsta kollegorna där det även fanns med porträtt på dem som är så fantastiska att det knappt finns ord. Jag hade ingen aning om att en lugg, en stekarfrisyr, ett par ben och en gitarr kunde se ut så. Mobilen har fyllts med sms och ett par telefonsamtal har inkommit. Eftersom det alltid är fint väder på min födelsedag åt jag lunch i solen i parken med T. Sen gav jag mig själv en födelsedagspresent i form av de här skorna fast svarta. Ska trivas här på jobbet en timme till eller så, innan jag hämtar upp lite sushi och beger mig mot balkongen där det kommer att bli ett och annat glas vin i kvällsolen med finaste sällskapet. Jag älskar att fylla år!

10 kommentarer:

Matilda sa...

Grattis grattis grattis! Och så snygga skor du köpte, samma som jag fast jag har rosa ju!
Njut av vinet i kväll. Det är du säkert värd! Kram.

It´s all about me sa...

åh, vilken underbar födelsedag! Grattis igen!

stambyte sa...

GRATTIS! Vilken fin dag du verkar ha haft!

Alex sa...

grattis, grattis!!

egoistiska egon sa...

tack alla snälla fina :)

Haren sa...

Grattis grattis fast lite försent!

Anne sa...

så fint. Gillar den nya bilden.

egoistiska egon sa...

haren: tack!

anne: jag med! det var en liten födelsedagspresent från K att få en ny illustration :)

e r i k a sa...

Tror du K kan göra en sån där tjusig bild åt/av mig också eller är det väldigt krångligt?:) Antar det är han som ligger bakom:)

egoistiska egon sa...

Ja, det är K som gör dem. Det är ju hans jobb, så han säljer dem och det är en hel del förfrågningar på kö just nu...