söndag, november 07, 2010

första frågan.

Utbildning? Med följdfråga, hade du klarat dig utan den?
Jag har en fil kand i Medie- och kommunikationsvetenskap med engelska och kreativt skrivande inbakat utöver mkv. Dessutom läste jag en termin Kriminologi för evigheter sen och det brukar väcka väldigt stort intresse, mycket större än min "riktiga" utbildning.

Svaret på följdfrågan är Nej*. Under utbildningens gång fattade jag mer och mer vad jag ville jobba med inom området, plus att utbildningen i sig är väldigt bred och teoretisk, så jag la ner mycket tid på att skaffa mig praktiskt erfarenhet under tiden. Gjorde massor av saker gratis och fick till slut ett betalt extrajobb inom PR p g a min utbildning + den erfarenhet jag samlat på mig. Slutligen hade jag alltså en 4,5 år lång utbildning + ett cv med ganska bra erfarenhet. Fick sen jobb som webbredaktör innan jag ens hade pluggat klart (fast jag pluggade klart innan jag började).

* Klart jag hade klarat mig, men jag hade antagligen fått kämpa så otroligt mycket för att nå dit jag ville.

Inga kommentarer: