tisdag, augusti 23, 2011

bröllop.



Du, jag tänkte på det här med att ni sagt att ni inte vill ha ringar om ni gifter er, sa mamma. Jag kan inte heller tänka mig dig i en vanlig bröllopsklänning.

Det ska vara ett litet och intimt bröllop på en plats som vi båda älskar. Det ska vara den närmaste familjen och de bästa vännerna. Vi ska helst inte vara i kyrkan. Det ska vara en enkel men fantastiskt god middag, kanske en buffé. Fri bar men ingen sprit. Skratt och ännu mer skratt. Dansgolvet ska koka och alla ska vilja vara uppe hela natten. Jag ska ha en kort, klassisk klänning som går max till knäna. Inte nödvändigtvis vit. Raka linjer. Istället för ringar hittar vi på något annat, något som båda vill ha. Inga ringar för att man ska, jag hatar ringar. K också. Det får gärna vara i maj men ändå sommarvarmt. Det ska vara den bästa dagen någonsin.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Fint!

Jag älskar bröllop som är personliga och inte följer "mallen". Man ska gå på det som känns rätt och det man gillar.

Anonym sa...

Det låter faktiskt ganska exakt som vårat bröllop. Ett asbra koncept, om du frågar mig!

egoistiska egon sa...

Åh, har du skrivit om ert bröllop ngnstans? Vore kul att läsa!

Anonym sa...

Under kategorin "Nu gifter vi oss" på min blogg har jag skrivit om det. Det var fantastiskt. Helt perfekt.

TORGNYSDOTTER sa...

Jag kommer!
Tackar.