söndag, april 15, 2012

elva frågor gånger två.

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
- Do not tag back to the person who has already tagged you.

Jennys frågor:

1. Om du fick ge ett råd till dig själv som 14-åring, vad skulle det bli?
Du behöver inte ändra på dig för att försöka passa in. Människor tycker om dig för den du är. Jag lovar.

2. Vad önskar du att 100-åriga du säger till ditt nuvarande jag? Alltså till den du är i dag?
Ta det lugnt, du hinner. Jag lovar.

3. Om du fick äta middag med fem kändisar, vilka skulle du äta med? (Alltså samtidigt.)
Sist jag svarade på den här frågan svarade jag lite konstiga kändisar som jag kanske inte tycker om men som skulle kunna göra en rolig blandning. Nu tar vi folk jag gillar och som jag tror skulle kunna fixa fina grejer i världen tillsammans: James Frey, Margret Atwood, Kofi Annan, Gustav Fridolin och så lite ögongodis i form av Johnny Depp.

4. Vad får du mest skäll för av andra?
Att jag inte tar hand om mig själv.

5. Vad får du mest skäll för av dig själv?
Det mesta nästan, jag är väldigt duktig på att kritisera mig själv. Men just nu skäller jag mest på mig själv när jag inte är snäll mot mig själv.


6. Var måste man absolut gå och äta?
Kan bara tänka på den magiska vegetariska sushin jag åt i New York. Problemet är att jag inte minns namnet på ställen. Men ni måste gå dit!

7. Hur kommer jorden att gå under?
Snabbt. Annars kommer jag inte stå ut.

8. Vem har du/skulle du vilja ha frikort på - man?
Johnny Depp tror jag.


9. Vem har du/skulle du vilja ha frikort på - kvinna?
Natalie Portman.

10. Konstigaste sexminnet du har?
Den där gången som involverade en plaststol i en skog på Gotland var rätt konstig faktiskt.


11. Ditt bästa råd till mänskligheten?
Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.
Det behöver nämligen inte vara svårare än så.

Alexandras frågor: 

1. Vem är den absolut roligaste personen du vet? 
Min kille är väldigt ofta väldigt rolig. Oavsett om han är medveten om det själv eller inte.

2. Vilken är din paradrätt?
Köttfärssås och pasta.

3. Vem är din förebild?
Jag tror inte jag har någon faktiskt. Människor som vet vad de vill.

4. Vem borde börja blogga?
Min mamma.

5. Om du var tvungen att välja - din blogg eller ditt facebookkonto?
Bloggen. Lätt!

6. Är du bra på att löneförhandla?
Ganska. Jag har lärt mig den hårda vägen. Men, jag har också haft turen att ha chefer som har tyckt att jag förtjänat bra lön. Det har så att säga varit en väldigt stor fördel.


7. Hur mycket tid lägger du på ditt bloggande?
Det varierar. Bloggandet tar mest tid då jag bloggar sällan. Bloggar jag mycket är jag i en period då det går skitsnabbt. Men eftersom jag skriver på tre olika bloggar tar det totalt sett rätt mkt tid. Nu svarar jag inte på frågan, det vet jag. Men jag vet inte?


8. Vilken film såg du senast? 
Halva Snabba cash på tv i påskas.

9. Du får massa pengar - vad betalar du av först CSN-lånet eller bolånet? 
Eftersom jag inte har något bolån blir det CSN.

10. Vad tycker du om ordet entreprenör?
Det är hype just nu. Jag har många entreprenörer i min närhet, både på jobbet och privat. Kan generellt vara lite trött på att människor kallar sig för entreprenörer när det idag är en inflation i att ha egna företag. Är man entreprenör bara för att man driver ett företag? Kanske, kanske inte.

11. Lever du som du lär?  
Haha. Antagligen inte.

Och så mina frågor då!
1. Om du fick göra vad du ville i morgon, vad skulle du göra då?
2. Har du några tics, och i så fall vad?
3. Vilken bok läser du just nu?
4. Vad är tråkigast, vika kläder eller dammsuga?
5. Tycker du att du är snygg?
6. Vilken bok är du stolt över att du har läst?
7. Vad vill du göra på din födelsedag?
8. Vad äter du till frukost en vanlig dag?
9. Betalar du tv-licens?
10. Hur många timmar sov du i snitt per natt?
11. Vad vill du helst ha just nu, tre timmar till på det här dygnet eller 1000:-?

Jaha, och vilka ska svara på frågorna då? Jo! Haren, Linnéa, Matilda, Stambyte, Towe, inte skyldig och typ hundra andra men känns som att skitmånga redan svarat på det här. Fast med andra frågor. Svara om ni vill vetja, även ni som inte blivit länkade här.

1 kommentar:

Zamtiden sa...

Ah, skön "mina vänner"-feeling = gillar.