torsdag, april 12, 2012

saker jag saknar från vår resa.

Swedish Fish. Herregud vad jag överkonsumerade under mina tre veckor, men det är så förbannat gott. Inte finns det i sverige? 
Den där frukosten som jag var oändligt trött på där, men som jag nu saknar så jag dör: omelett med spenat och skinka, fruktsallad och te. 
Vin på altanen eller i det mysiga vardagsrummet på det underbara lilla B&B vi bodde på i Carmel. Och vinet tillsammans med de två medelålders amerikanska paren som vi träffade där och tillbringade ett par timmar med varje eftermiddag. De älskade vin, så de gav oss mängder med olika vinsorter att testa. 

7 kommentarer:

Jenny sa...

Jag HATADE att vi aldrig hittade riktig frukost när vi reste i USA. Kunde vara grinig en hel dag efter muffin och te to go från Starbucks.

Jenny sa...

Alltså det jag försökte säga: er frulle såg grym ut!

egoistiska egon sa...

Vi letade upp bra ställen eftersom jag inte kan äta så mkt grejer. Blev en del diners-aktiga ställen också med omelett och sånt. Men var så JÄVLA trött på ägg när jag kom hem, haha.

Jenny sa...

Ja hej. Nu är det jag igen. Jag har en utmaning som säger att jag måste visa dig det här:

http://jagjenny.blogspot.se/2012/04/den-dar-om-elva-fragor.html

Kristine sa...

IKEA! (Fiskarna...)

egoistiska egon sa...

Kristine - På Ikea i Sverige? TJOHO!

Kristine sa...

Japp, till exempel Kungens kurva. Åtminstone senast jag var där, vilket i och för sig var ett tag sedan.