söndag, april 22, 2012

San Francisco, del 3.

Vi bytte ju hotell när jag hade jobbat klart, och det betydde även att vi var tvungna att byta ställe vi åt frukost på. Vi hittade ett hål i väggen som var så himla fint, mysigt och gott - farm:table. Det var bokstavligt talat bara ett bord därinne som alla gästerna fick trängas kring.


Sen började en dag då vi hann kuska runt halva San Francisco. Vi började med att ta oss till Haight Ashbury. Det var SKITKALLT, men gjorde inget eftersom jag då var tvungen att köpa mer kläder. Hehe.

Efter att ha shoppat loss lite i roliga butiker hamnade vi i Japanese Garden som ligger i Golden Gate Park. Vilket för övrigt är en sjujävla stor park. Värmde oss med japanskt te. 

På väg tillbaka till hotellet stannade vi till för att kolla in Huset Fullt-husen, the Painted Ladies. Jag tyckte visserligen det var ännu coolare åt andra hållet på den där lilla kullen eftersom vädret var sjukt märkligt, men fortfarande: nostalgi!

På kvällen funderade vi nästan på att ställa in det inplanerade restaurangbesöket eftersom vi var så vansinnigt trötta på att äta ute. Kände oss konstant mätta. Men! Det gjorde vi inte och det var jag jävligt glad över eftersom det blev den godaste middagen i San Francisco: tog en fantastisk veganrätt och fick den godaste efterrätten någonsin (hemgjord sorbet i tre smaker och färska bär) på Foreign Cinema

1 kommentar:

Johanna sa...

Å Huset fullt - husen! Dem missade jag visst när jag var i SF..