torsdag, april 19, 2012

San Francisco, del 1.

När vi landade i San Francisco hade vi två dagar på oss innan min första jobbvecka började. Jag hade visserligen sjuhukt mycket jobb att stå i ändå, men eftersom jet lagen innebar att vi vaknade absurt tidigt varje dag avverkade vi jobbandet på morgonkvisten och hann ändå med väldigt mycket på två dagar.

Vi knallade till Mission Dolores och njöt av 1. solsken och 2. att det såg ut PRECIS som vi trodde att det skulle se ut i San Francisco.
Hamnade i Dolores Park och tittade på folk och njöt lite till och studerade hundslagsmål innan vi började frysa och gick hem igen. Vi bodde precis vid China Town Gate första veckan, så dag två knallade vi åt andra hållet, genom China Town ner till Fishermans Warf. Där suckade vi åt turisterna, men åt världens godaste fish and chips och kollade på Golden Gate bron. Men framförallt: spanade på Alcatraz och sa att vi skulle dit nästa helg. På kvällen försökte jag mig på lite fotografering i mörker som gick okej.
Sen jobbade jag en vecka på en mässa och tog inga andra bilder än jobbrelaterade. 

2 kommentarer:

Matilda sa...

Ååååå! Jag vill också åka dit.
Det ser faktiskt precis ut så som man föreställer sig det. Helt underbart!

egoistiska egon sa...

Åk dit! Det var fantastiskt trevligt vill jag lova.