fredag, augusti 02, 2013

här var det dött.

Jag glömmer bort att blogga. På fullaste allvar. Men det är väl ett gott tecken antar jag, framförallt nu när det är semester och sånt där. Semester har för övrigt med sig såna fina grejer:


  • Vi kommer på briljanta saker man kan äta och äter det sedan HUR mycket som helst. Denna vecka har vi till exempel ätit jordgubbskräm till lunch vareviga dag. Väldigt gott. Innan denna vecka hade jag inte ätit kräm på säkert fem år.
  • Jag har samma kläder hela tiden. Vi är snart inne på vecka fem på resande fot, där vi endast mellanlandar hemma, tvättar och packar om. Och för en gångs skull kör jag ett enkelt recept: jag har samma kläder hela tiden. Samma finare klänning, samma vardagsklänning, samma varmare klänning, samma skor etc. Bara lite tvättade med jämna mellanrum. Hur fiffigt som helst ju! 
  • Det kommer bli en rätt göttig semester det här alltså, precis som jag förutspått när vi planerade ungefär halva tiden. Gotland, landet, skärgården, en veckas jobbande i Stockholm med tillhörande storstadsliv, sommarstugan vid havet och så en roadtrip till Norge för att sen avsluta sommaren på en ö i Blekingen. Man bara: helt okej. 
  • Sommarens varmaste dagar har för övrigt prickat in våra resdagar rätt fint. Imorgon ska det, enligt allsmäktiga kvällspressen, bli "ÅRETS VARMASTE DAG!". Gissa vilka som ska sitta på tunnelbanan, tåg och i en bil hel dagen?

Inga kommentarer: