onsdag, november 15, 2006

jag vill byta utsikt.

Idag har vi varit på lägenhetsvisning. Vi har inte tänkt köpa, men hyra vore ju jäkligt trevligt. 10 minuter till slussen, utsikt över vattnet, tjusig planlösning, bra ytor, okej område jada jada. Nacka känns som ett fint ställe att bo på. Så synd att det är inflytt för tidigt, att hyran är för dyr för oss just nu och aldrig att 29 personer säger nej till den lägenheten. Men så jag längtar till att ha ett sovrum, ett vardagsrum, ett kök där man kan ha matbord, en toalett med större golvyta än 1m2, slippa pendla mellan två lägenheter. Och utsikt! Herregud, tänk att få ha något att titta på. Tänk att få ha vatten, eller åtminstone ett par träd, att fästa ögonen vid. Jag har bott 19 år med utsikten som visas ovan, och snart 6 år med denna. Det är inte helt svårt att gissa vilken jag föredrar.

4 kommentarer:

Alex sa...

Jag bor nog hellre med din nuvarande utsikt.

egoistiska egon sa...

Du kan få den! :)

It´s all about me sa...

man vill typ alltid ha det man inte har;) fatta vad folk skulle gå över typ lik för att bo i din lgh...

egoistiska egon sa...

säkert, men det hindrar mig inte från att få panikkänslor/klaustrofobi i min lägenhet ibland. andras önskan hjälper icke det ;)