tisdag, januari 29, 2008

det kommer bli en vit helg.

Precis lika säkert som att solen alltid lyser på söndagar blir måndagar alltid helvetesdagar. Igår var det ytterst nära att jag gjorde en Falling Down. Att strypa en eller annan arbetskamrat kändes som en lösning så att säga. Idag hade jag än mer än igår att göra, men effektivteten slog i taket och helvetesjävlar vad jag producerade. Prickade av nästan hela dagens lista med saker att göra och gick från jobbet som en duracellkanin på högvarv. Men det slog slint när jag provade skidkläder i butiken, sådär att tankarna inte kan tänkas och jag behöver bli beordrad om vad jag ska göra. Köp den och lägg undan den där, så du kan gå hem och prova de du redan har först. Igår insåg jag att de kläder jag lånat ihop inför jobbets kickoff i fjällvärden med avfärd torsdag inte räcker eller passar, alls. Har sms:at nästan alla som jag känner som är längre än meddellängd, och kanske fått napp. Inte helt lätt att låna kläder när jag har storlek XL på längd och storlek S på bredd. Eller ens hitta i butik. I värsta fall får jag gå omkring i ett par täckbyxor som är lika breda som långa, men då fryser jag åtminstone inte.

12 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

jag kan inte låta bli att tänka att det är lite rätt åt dig. Du vet, vi smurf-växta tycker att det finns en poetisk rättvisa i att ni snygga lång-smala får jobba lite för utsmyckningen:-p
/torgnysdotter - tre äpplen hög

egoistiska egon sa...

mm, för det är mitt fel att jag ofrivilligt är lång och aldrig kunnat köpa ett plagg som sitter som det ska? ;) alla vill vara 175, även jag. inte 183.

men - nu har jag lånat fyra olika par termobyxor, något jävla par ska väl passa. :D

TORGNYSDOTTER sa...

hahaha, jag ska minsann ta strid om vem som har svårast att hitta kläder! Vänta du bara! Det här blir vi två om:-D

egoistiska egon sa...

haha. jag tror ändå jag kommer att vinna...

It´s all about me sa...

Men åker inte modeller skidor? Nån borde ju göra det..fast å andra sidan får de väl Gucci-sponsring så det kanske inte finns på marknaden ändå. Inte mycket till hjälp från mig, jag är en sån där jobbig person som är precis medellängd och i princip medelstorlek. Lycka till iallafall (och du är snygg!!)

It´s all about me sa...

Förresten vill inte alla vara 175cm. Jag vill vara 160! :D Och gärna stl XS!

Joules sa...

fyra par termobrallor. skratt.
jag hoppas att några passar, det blir ju lixom lite onödigt att köpa termobrallor för en kickoff helg.

hoppas ni får superkul i snön!

TORGNYSDOTTER sa...

egon, det är bara att inse. Du är lång, smal och snygg. Vi är avis och står inte ut med din klagan:-D

egoistiska egon sa...

annaluna: jo, om du vill betala 2000 pix för ett par skidbyxor så finns det nog passande... tack för ditt stöd iaf. ;)

joules: nja, de är sådär. jag har med mig modell xl och modell xs, så får vi se vad jag väljer!

torgnysdotter: tack, men jag har aldrig köpt det där med att bara för att andra tycker att man ska vara glad för ngt så måste man vara det ;) men jag kan erkänna att det blivit bättre och lättare att köpa kläder de senaste åren!

It´s all about me sa...

Men: hellre lång och smal och betala 2000 pix för ett par byxor, än fet och kort och betala 1000pix för ett par byxor. Eller? :D

Anne sa...

hoppas någon snäll människa hör av sig.

egoistiska egon sa...

annaluna: det finns väl mellanting? :) precis som jag skrev till torgnysdotter - bara för att andra vill se ut på ett visst sätt betyder inte det att jag per automatik trivs med det.

anne: det löste sig! :)