onsdag, januari 02, 2008

tjejgrejer.

Nyligen förstod jag poängen med nattkräm. Nattkräm är skitbra. Mina torra fläckar jag alltid får i ansiktet vintertid är i stort sett eliminerade! Fantastiskt. Att jag blev rekommenderad en kräm mot rynkor för kvinnor i åldern 30-45 får jag väl ha överseende med. Ögonkräm förstår jag dock inte ännu. Okej att området kring ögonen är känsligt, det har jag läst och hört från så många reklamer att jag tror på det nu. Men var och hur applicerar man krämen? På ögonlocken? Under ögat? Både uppe och nere? Finns det ögonkräm som inte är till för att motverka rynkor? Jag är även ganska kass på att sminka mig. Ögonbrynspenna är min senaste aha-upplevelse, innan dess var det väl rouge för en fyra år sen. Synd bara att allt trillar av min bleka hy efter en halvtimme. Därför önskade jag mig en sån där smink-kurs på Make Up Store för att både få tips, och kanske något bättre grundmaterial eftersom man även får plocka på sig produkter. Då kommer jobbet som en räddande ängel och ger alla tjejer på företaget ett presentkort på just exakt precis det jag önskade mig. Sa till K att om jag inte skulle få något annat alls i julklapp skulle jag vara lycklig ändå, för nu hade jag faktiskt fått något riktigt bra. Av mitt jobb! Så kom julafton och jag fick ett presentkort på just exakt precis det jag önskade mig av K. Också. Stackars liten var förtvivlad för att han inte kunde byta tillbaka presentkortet och hade ringt både den ena och den andra och även en tredje för att fråga om råd. Jag blev överlycklig. Två kurser är ju likamed dubbelt så mycket kunskap och dubbelt så mycket produkter. Snart kommer jag att sminka mig bäst i stan!

6 kommentarer:

mimmi sa...

I also love nattkräm hihi.
Du behöver inte blir förolämpad av att du blev rek rynkcreme..för något sådant existerar typ inte.. Handlar mest om olika mkt fett o fukt..men företagen vill gärna luras lite med rynkpropaganda.

Och ja ögonkräm ska du ha vid benen runt ögonen, inte så mkt närmre ögonen(generellt). Anledning t att ha ögonkräm kan vara om man är torr, eller just förebygga rynkor. (Ta bort rynkor går däremot inte)

Så nu har du lärt dig lite mer om dessa tjejgrejer haha :)

egoistiska egon sa...

mimmi: du är ju experten ju, att jag inte tänkte på det!
blev faktiskt inte förolämpad heller, tyckte mest det var lustigt för att hon uttryckte sig som just den kombinationen med rynkor + felaktig ålder skulle passa mig :)

tack för svaret om ögonkrämen! men behöver man ha det, om jag inte är speciellt torr där? Däremot har jag väldigt tunn hud kring ögonen, kan det vara ett skäl också?

TORGNYSDOTTER sa...

...och "den andra" förväntar sig ett par-tre ovärderliga råd när sminkkursen är avklarad!

mimmi sa...

Njä behöver o behöver..kan ju alltid vara bra att förebygga framtida rynkor (om man nu bryr sig) med att behålla en bra fuktighetsnivå. Typ nån vanlig ögonkräm med fukt. Eller nån på dagen med solskydd i, vilket också skyddar mot framtida linjer.
Dermalogica har en bra med solskydd i som man har på dagen, med liiite färg i om man är något mörk under ögonen, som man kan va med tunn hud.
Vad har du för nattkräm nu?

egoistiska egon sa...

Den där krämen låter ju bra. Var köper man den och var heter den? Jag har noll koll.

Har någon billig från Garnier... Aldrig vågat lägga pengar på sånt här eftersom jag inte vet vad som passar mig och inte litar på försäljare. Dig däremot litar jag på ;)

mimmi sa...

Hehe ja försäljare är luriga! Den heter typ Day care har jag för mig (skandal att jag inte ens kan namnen på det jag säljer hehe). Men dermalogica har bara 3 ögonkrämer, varav en lätt färgad. De säljs hos hudterapeuter..så någon salong i Sthlm borde ha dem. Dålig koll på exakt vilken salong dock. Men står säkert på google el nåt ;)
Fast ja varning, för krämen är rätt dyr..uppåt 450 eller liknande!
Jag var fräck o gav den t Hasan i julklapp, så jag kan sno av den själv haha!