måndag, februari 11, 2008

4 dagar kvar.

På fredag inleder vi två maxade dagar i Berlin. Otroligt lite tid för en så stor stad, men det är bättre med två dagar än inga dagar. Jag tror att det blir skitbra eftersom vi är bra på att kunna göra mycket på kort tid. T ex var våra fyra dagar i Budapest maxade på ett ostressigt sätt som gjorde den resan bäst hittills. Då var en av de bästa sakerna vi gjorde besöket på World Press Photo 2006. Årets vinnare i samma tävling blev nyss korade, och som jag önskar att utställningen kan ta sin turné förbi Sverige en sväng under året. Mer fantastiska foton samlade på ett ställe kan knappast hittas. Något som duger mer än gott så länge är ett besök på Bauhaus archiv museum of design Berlin, som antagligen blir det första stoppet när vi landat. Bara måndagtisdagonsdagtorsdag kvar.

6 kommentarer:

Anne sa...

jag var också fyra dagar i Budapest för några år sedan. Körsbärsträden blommade och vi satt i vårsolen i de varma baden. Supermysigt. Hoppas Berlin också blir ostressigt bra.

egoistiska egon sa...

När vi var där var det höst, men ändå vackert. Budapest känns som en otroligt underskattad stad, lite som Berlin i vissa sammanhang.

Haren sa...

Berlin kommer ju att bli alldeles underbart såklart. Jag ska dit om sexton dagar och längtar. Häromdagen var det vårkänslor där hörde jag ryktesvägen.

egoistiska egon sa...

Justja, kommenterade jag inte din blogg och sa att jag ville dit - innan vi bokade vår resa? Skönt att ens önskningar går in ibland. SMHIs prognos för helgen ser väldigt solig ut. Lovely!

Jenny sa...

Verkar som om du och jag reser ungefär likadant igen. Berlin i mars! Samla tips till mig så är jag tacksam.

egoistiska egon sa...

ska samla så mkt tips jag bara kan!