onsdag, februari 13, 2008

tusen strålande solar.

Läste Flyga Drake i helgen. Stämmer in i den unisona hyllningskören, även fast jag aldrig grät. Utnyttjade solskenet på lunchen idag till att gå mellan Pocketshop och Akademibokhandeln för att leta efter Khaled Hosseinis andra bok, när jag ändå var i farten så att säga. Upptäckte att den inte kommit ut i pocketformat på svenska ännu utan endast i storpocket på engelska. Det vill säga dyrare än den normala sextiokronorsboken. Och snart är det bokrea. Men jag borde nog skjuta undan mina ekonomiska tankar och köpa boken imorgon, för jag vill läsa den nu och vill man läsa något nu ska man göra det. Dessutom tycker jag inte om reor eftersom mitt ordningssinne blir rubbat och jag blir stressad och arg och lämnar alltid butiken, oavsett om det handlar om kläder/möbler/böcker. Dessutom lovade jag mig själv för ganska precis ett år sen att läsa varannan eller var tredje bok på engelska. Det sket sig efter ett par månader vilket innebär att det är dags att ta tag i det hela igen. Imorgon köper jag boken. Kanske. Nu fick jag beslutsångest. Fan.

10 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Hear-hear. Reor gör mig sjuk. Jag betalar gärna för att slippa pöblen som nyser, gräver, rotar och beter sig allmänt lynschigt.

Jag läser augusten bourroughs "runnign with scissors". Du kan få den av mig sen om du inte läst den. Helt lysande!

egoistiska egon sa...

Jamenellerhur! och så får man nya fräscha exemplar av allt, istället för det som alla redan klämt och kännt på.

Inte läst, lånar gärna!

Jenny sa...

Läste ut bok två (på engelska) på en dag. Okej, på en tågresa i Indien. Har Flyga... med, men började visst i fel ordning. Den finns här om du vill låna!

It´s all about me sa...

Jag betalar aldrig 60kr för en pocket, allt köps på adlibros för under 40kr!! Jag ska köpa den boken då den kommer på pocket iallafall, ser fram emot det. Jag är ju en av de som grät till Flyga Drake...den var så underbar! Fast jag blev arg oxå på författaren, hur han kunde vara så egoistisk många gånger, men det var samtidigt det som gjorde boken extra bra - att han stod för sin egoism.

Ps. Läser extremt högt och otorligt nära just nu..!

egoistiska egon sa...

Jenny: snällt! får se om jag köper den eller inte, återkommer :)

annaluna: jag beställer också ibland, men oftast får jag spontana infall om att börja läsa en bok och då vill jag köpa dem direkt. det kan vara värt 20kr. men nu har jag samlat på mig en liten lista med böcker jag tänkt köpa, så då ska jag köpa på nätet.

ja, det var ju precis det som gjorde boken så bra! och det kändes verkligen som en true story, fast det inte är det...säg vad du tycker om "extremt högt.." sen!

Anonym sa...

Flyga drake har jag äntligen beställt från Adlibris nu,har hört så mycket positivt om den och vill verkligen läsa bums genast!

Mera fina bok och filmtips efterlyses på din blogg!

Haren sa...

Jag läste Flyga drake i somras och ända sen dess har jag undvikt att läsa Tusen strålande solar(heter den så??) bara för att jag alltid blir så besviken när jag har höga förväntningar. Men det är ju ologiskt för då kan jag ju aldrig läsa mer än en bok av en författare jag gillar mycket.
Åh jag tänker inte se filmen!

Malin sa...

jag har sagt det förut men säger det igen, din blogg är så sjukt snygg! :)

sara sa...

Ah, har också tänkt läsa den. Ska bara läsa högen vid sängen först..

egoistiska egon sa...

anki: bra inköp, du kommer icke att ångra dig! ska försöka att vara lite bättre på tips också.

haren: vet vad du menar, men jag vill ändå alltid läsa fler böcker av samma författare. vill veta om den bra boken var en engångsföreteelse eller om författaren faktiskt är sjukt bra ;)

fluru: TACK!

sara: ta den här först. värt det.