torsdag, oktober 09, 2008

bärbar? tjena.

Min stackars obärbara laptop klarar inte av att jag utnyttjar dess sista krafter. Det gjorde jag ju i måndags. I typ tio timmar. Nu protesterar datorjäveln med att ctrl-tangenten har fastnat (enligt tidigare blogginlägg är det inte första gången, men nu släpper det liksom inte). Testa att skriva in valfri url i adressfältet med samtidigt som du har ctrl-tangenten intryckt och du får en inblick i mina senaste 20 minuter. Nu använder jag ett annat tangentbord. Alltså:
Min laptop behöver strömsladd, nätverkskabel, extern mus och externt tangentbord för att fungera. Kom även ihåg att jag behöver en extern hårddisk om jag får för mig att spara något, och att jag då även behöver en usb-hub eftersom den enda usb-huben annars är upptagen av den externa musen och tangentbordet.

Kan inte bara någon med mycket pengar ge mig en ny dator?
Det här börjar bli absurt.

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

hahaha! Gud vad jag känner igen det där! Långt in på nittitalet hade jag kvar en gammal mac classic som jag brukade få dra igång med hjälp av en virknål. De e sant.

Jag lovar att tjacka en åt dig och jag snubblar över lite stålars!

egoistiska egon sa...

vad snäll du är!